آرشیو اسفند ماه 1400

مركز اعزام دانشجو به دانشگاه هاي معتبر كشور

پیشنهاد های متمم برای یادگیری زبان انگلیسی
۲۰ تا از پرکاربردترین حرکات بدن در زبان؟
اهمیت گرامر در یادگیری
تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند چگونه است؟
شرایط و ضوابط اقامت در سوئد از طریق تحصیل
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نیوزیلند چگونه است؟

مشاوره مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا کشوری در جنوب آسیا با داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود هر ساله نظر تعداد زیادی از مردم سراسر جهان را به خود جذب میکند. داشتن شرایط آب و هوایی مناسب، اقتصاد بزرگ در سطح جهان، داشتن نظام آموزشی به مانند نظام آموزشی انگلیس و قرار گرفتن دانشگاه های این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان، مهاجرت تحصیلی به استرالیا را رونق بخشیده است. با توجه به رابطه بین الملل ایران و استرالیا اخذ ویزای تحصیلی از این کشور برای دانشجویان ما سخت و دور از انتظار نیست اما دانشجویانی که قصد گرفتن ویزای این کشور را دارند باید الزامات ورود به این کشور را رعایت کنند. در گام نخست برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا شما با ارایه روزمه تحصیلی خود در چند سال اخیر تحصیل موظف به دریافت نامه پذیرش از استاد راهنمای دانشگاه مورد نظر هستید تا به سفارت استرالیا تحویل دهید. همچنین با مراجعه به بان و گرفتن گردش حساب خود یا قرار دادن سند املاک به عنوان وثیقه نزد بانک، باید تمکن مالی خود جهت پرداخت هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی ( هزینه مسکن، حمل و نقل، تفریحات و امکانت رفاهی و... ) به اثبات برسانید. در پایین ترین سطح دانشگاهی یعنی مقطع کارشناسی باید از مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 رو نمایی کنید گفتنیست برای مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب به نمرات 5/6 و 7 نیاز دارند. بررسی شرایط تحصیل در استرالیا نشان می دهد که مدارک ارایه شده توسط دانشگاه های این کشور ارزش علمی بالایی در سطح جهانی درند و قابل ترجمه برای اکثریت کشور ها هستند. همین امر به شما در پیدا کردن کار در دیگر کشور ها کمک میکند چرا که مورد قبول تمام ارگان های دولتی، موسسلات و کارفرمایان است. با تحصیل در استرالیا از همان ابتدا میتوانید از این کشور کار دانشجویی دریافت کنید و به عنوان سابقه پس پایان تحصیلات برای پیدا کردن کار استفاده کنید.

تحصیل پزشکی در هلند چگونه است؟

برای تحصیل در دانشگاه های هلند شرایطی وجود دارد از جمله انها: داشتن دیپلم ۱۲ ساله معتبر برای متقاضیانی که خارج از هلند تحصیل کرده‌اند و با ارائه آن باید با توجه به دانشگاه مورد نظر در آزمون ورودی شرکت کنند و در درس های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی اطلاعات کافی داشته باشند. برای کسانی که دیپلم خود را از هلند گرفته اند این امکان وجود دارد که مستقیما وارد دانشگاه شوند. داشتن مدرک زبان آیلتس و داشتن معدل بالا در پذیرش شما بسیار تاثیرگذار می‌باشد. دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند باید با موسسه مهاجرت تحصیلی در ارتباط باشند. به دلیل اینکه علاوه در سه ساله دوم تحصیل در پزشکی دروس به زبان هلندی ارائه می شوند و نیز در سال آخر به کارآموزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول می شوید و همچنین بعد از فارغ التحصیلی باید برای طبابت در هلند با افراد عادی جامعه سر و کار داشته باشید باید به زبان هلندی نیز مطلع شوید و این می‌تواند در ۳ سال اول تحصیل در هلند محقق شود و شما به آموختن زبان هلندی نیز بپردازید. قبل از مهاجرت به هلند و ورود به دانشگاه پزشکی هلند بررسی شرایط پذیرش و مهلت های پذیرش دریافت شده توسط آن دانشگاه مهم است.  داشتن مدارک  دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان ضروری است، در صورت درخواست برنامه های خاص ممکن است برخی دانشگاهها شرایط دیگری نیز داشته باشند. تسلط بر دانش زبان انگلیسی نیز بسیار مهم است. داشتن مدرک تافل یا آیلتس برای دانشجویان اجباری می باشد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلند: گذرنامه معتبر و حداقل یک عکس مطابق عکس گذرنامه، اثبات این که از منابع مالی کافی برای حمایت از خود در طول دوره تحصیل برخوردار می باشید، انجام آزمایش سل تا سه ماه بعد از ورود به هلند، داشتن بیمه‌نامه، ارائه پذیرش تحصیلی در یک موسسه شناخته شده در هلند، قاعدتا اصلی‌ترین موضوع در مهاجرت تحصیلی به هلند هزینه تحصیل و زندگی در هلند می باشد. هزینه تحصیل، شامل شهریه های دانشگاه، هزینه لوازم التحریر،  خرید کتب درسی است که با اطلاع دقیق تر از این هزینه ها می توان تصمیم بهتر و عاقلانه تری گرفت.

شرایط ورود دانشجویان برای تحصیل به آمریکا

آمریکا بدون شک از نظر علمی و آموزش از بهترین کشورهای جهان است. مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور در دوره ی ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای دانشجویان ایرانی غیرممکن بود. اما اکنون دوباره امکان تحصیل برای متقاضیان ایرانی در این کشور فراهم آمده است. هر چند ایرانیان برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور در خود ایران نمی توانند اقدام کنند و باید در کشورهای دیگر ویزای خود را بگیرند. برای ورود به دانشگاه های آمریکا، اخذ ویزای تحصیلی اولین و مهم ترین نکته است. همچنین برای اخذ ویزا، داشتن تمکن مالی و در ادامه سایر مدارک درخواستی از سمت دانشگاه و موسسات علمی این کشور ضروری است. برای افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دارند، داشتن مدرک دیپلم، نمره ی آیلتس بالای شش یا مدرک تافل، تمکن مالی و سن مناسب از ضروریات برای ورود به این دوره ی تحصیلی است. متقاضیانی که  خواهان ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد هستند، علاوه بر مدرک کارشناسی قابل قبول از نظر دانشگاه، به مدارکی جهت اثبات تمکن مالی، نمره ی آیلتس بالای شش و نیم و مدرک جهت اثبات  نداشتن سوء پیشینه نیاز دارند. دانشجویان مشغول به تحصیل در آمریکا اجازه ی کار کردن ده تا پانزده ساعت در هفته در مقطع کارشناسی و پانزده الی بیست ساعت در هفته برای  مقطع کارشناسی ارشد را دارند. اما کسانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا دارند، شرایط شان مقداری متفاوت تر است. این افراد اجازه ی کار کردن حتی تا چهل ساعت در هفته را دارند. البته به مدرک آیلتس با نمره ی بالاتر و حداقل دو مقاله علمی قوی و قابل قبول در سایت های معتبر از نظر دانشگاه مورد نظر نیز نیاز دارند. همچنین باید سوپروایزر داشته و از یک استاد راهنما در کشور آمریکا کمک بگیرند. افرادی هم که قصد گرفتن بورس تحصیلی دارند در همان ابتدای تحصیل باید اقدام کنند.

هزینه های تحصیل و زندگی در خارج از کشور

زندگی در یک کشور خارجی میتواند راه جدیدی برای ادامه آینده ای روشن باشد. انتخاب یک کشور مناسب کار آسانی نیست و باید کشوری باشه که با شرایط زندگی و مدارک تحصیلی ما تا حدودی وفق پیدا کند. تحصیل در خارج از کشور یکی از مهم ترین مسایلی است که راه سفر را پیش روی جوانان قرار میدهد. دانشجویان با بررسی ملاک هایی مانند وضعیت دانشگاه ها از لحاظ رتبه علمی، هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی، نظام آموزشی مناسب، آینده شغلی پس از فارغ التحصیل شدن و...همه و همه ملاک هایی هستند که دانشجویان قبل از مهاجرت با مشاوران بهترین موسسات اعزام دانشجو برای انتخاب مقصد خود بررسی میکنند. یکی از مهم ترین مسایلی که دانشجویان به اون اهمیت ویژه ای برای سفر خود میدهند، انتخاب یک کشور با نظام آموزشی عالی اما بصرفه بودن هزینه هاست. کشور هایی مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند و... با وجود ارایه کیفیت آموزشی مناسب و داشتن نظام آموزشی مشابه با نظام آموزشی انگلیس هزینه های پایین تری دارند که باعث شده دانشجویان از اونها به عنوان بهترین کشور برای تحصیل یاد کنند. دانشجویان قبل از سفر خود باید خود رو برای شهریه های بالای دانشگاه های دیگر آماده کنند اما این فقط نصفی از هزینه هاست و دانشجویان باید از عهده مخارج زندگی مانند هزینه های مسکن ، وسایل نقلیه، امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و... بر بیایند. دانشجویانی که به قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا دست به مهاجرت تحصیلی میزنند، میتوانند شرایط آسان تری را برای خود رقم بزنند. دانشجویان در این مقطع میتوانند با ارایه یک روزمه تحصیلی درخشان و داشتن معدل بالا در اخرین دوره تحصیلی خود امیدوار به دریافت بورسیه تحصیلی باشند. تمامی کشور ها به این دو مقطع اهمیت ویژه ای داده اند و انواع بورسیه های مختلفی را برای کاهش هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل این قشر از محصلان کنار گذاشته اند.

تحصیل در هلند و بررسی کامل شرایط آن در سال 2022

تحصیل در یکی از کشور های اروپایی بزرگ اروپا، با امکانات رفاهی و تراز علمی بالا آرزوی بسیاری از دانشجویان جهان است. اگرچه هلند تراز علمی بالایی به نسبت انگلیس و یا آلمان ندارد اما قرار گرفتن تعدادی از دانشگاه های این کشور در بین 400 دانشگاه برتر دنیا باعث شده این کشور از سوی مشاور مهاجرت تحصیلی بهترین موسسات به دانشجویان خواهان به ادامه تحصیل در خارج از کشور پیشنهاد داده شود. نظام آموزشی در هلند تا حدودی مشابه به سایر کشورهاست و همین امر کافیست تا دانشجویان زیادی را به خود جذب کند. دانشجویان که قصد دریافت ویزای تحصیلی هلند را دارند باید از یکی از دانشگاه های این کشور نامه پذیرش دریافت کنند که دانشجویان میتوانند با ارایه معدل بالا از دوره تحصیلی قبلی خود و روزمه تحصیلی درخشان به این نامه دست پیدا کنند. از دیگر کار هایی که برای تحصیل در هلند لازم است که انجام دهند ارایه نامه تمکن مالی است. دانشجویان میتوانند با رفتن به بانک و ارایه گردش مالی مناسب از خود یا قرار دادن سند ملکی ارزشمند به عنوان ضمانت جهت پرداخت کردن هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی مانند هزینه مسکن، حمل و نقل، امکانات رفاهی و... این نامه را از بانک اخذ کنند و ضمیمه پرونده خود در سفارت خانه در هنگام ثبت درخواست ویزای تحصیلی خود کنند. دانشگاه های هلند ارزش زیادی برای تحصیل در مقطع دکترا قایل هستند و برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در هلند در این مقطع را دارند بورسیه های تحصیلی متفاوتی را در نظر گرفته اند تا مقداری از هزینه های پرداختی توسط دانشجویان بین الملل کاهش یاید. تحصیل در در مقطع دکترا به صورت کار تحقیقاتی و میدانی است که دانشجویان با انجام فعالیت خود حقوق دریافت میکنند و در آخر ملزم به ارایه پایان نامه ای جامع و مناسب از تحقیقات خود هستند.

چرا نیوزلند برای تحصیل در مقطع دکترا شهرت دارد؟

آغاز یک دوره جدید از زندگی در یک کشور خارجی شاید چالش جدیدی باشه که این روز ها جزویی از آرزو ها و دغدغه های فکری جوانان و دانشجویان شده است. بهانه گرفتن مدرک معتبر در یکی از کشور ها اروپایی یا آسیایی پیشرفته عزم دانشجویان را برای سفر بیشتر از قبل کرده است. در اختیار داشتن یک نظام آموزشی پیشرفته و برنامه ای جامع و به روز مهاجرت تحصیلی به نیوزلند را رونق بخشیده و سالانه دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور خواستار ویزای تحصیلی میشوند. قرار گرفتن دانشگاه های نیوزلند در بین دانشگاه برتر دنیا، تدریس به زبان انگلیسی و داشتن نحوه تدریس و آموزشی مانند به اروپا، شوق درس خواندن در این کشور برای تمامی مقاطع را بر می انگیزد اما ادامه تحصیل در نیوزلند در مقطع دکترا از توجه خاصی برخوردار است و هر ساله تعداد زیادی فقط برای تحصیل در مقطع دکترا به این کشور سفر میکنند. یکی از نکات قابل توجه در مقطع دکترا برای دانشجویان بین الملل پرداخت هزینه های تحصیل هم اندازه با دانشجویان بومی است و البته دولت این کشور برای جذب بیشتر دانشجویان بین الملل در مقطع دکترا برای پایین آوردن هزینه تحصیل در نیوزلند این دانشجویان، بورسیه های تحصیلی متنوعی را در نظر گرفته است. در نیوزلند مانند دیگر کشور ها تحصیل درمقطع دکترا با یک موضوع شروع شده و در انتها با یک پایان نامه قوی و جامع در کلاس جهانی ختم میشود و دانشجویان مجبورهستن از پایان نامه خود دفاع کنند و رضایت اساتید را برای دریافت مدرک دکترا جلب کند. هزینه های تحصیل و زندگی در نیوزلند به نسبت کشور های اروپایی خیلی پایین است و دانشجو حداکثر برای تحصیل به 9000 دلار و برای مخارج زندگی نهایتا به 20000 هزار دلار نیاز دارد. شایان به ذکر است موضوعات تحقیقاتی که دانشجویان دکترا بررسی میکند خود شامل حقوق و مزایا است و به دانشجویان مبلغی پرداخت میشود. در کنار این دانشجویان در نیوزلند به صورت هفتگی و میزان ساعتی که مجاز است میتوانند به کار دانشجویی ضمن تحصیل بپردازد.

تحصیل در نیوزلند چه مزایایی دارد؟

دیگه زمان فقط باب بودن دانشگاه های اروپا به اخر رسیده و بعضی از کشور های آسیایی هم با ارتقای سطح علمی خود در چند سال اخیر به یکی از مقاصد دانشجویان برای ادامه تحصیل تبدیل شده اند. داشتن شرایط آب و هوایی مناسب، هزینه کمتر تحصیل نسبت به دانشگاه های اروپا و آمریکا، شرایط اپلای آسانتر و داشتن جاذبه های توریستی مهیج و فرهنگ غنی مردمان این کشور در برخورد با دانشجویان بین الملل  پیگیری شرایط مهاجرت تحصیلی به نیوزلند را به عنوان یکی از بهترین کشور های آسیایی برای دانشجویان غیربومی رونق بخشیده است. پاین بودن هزینه های تحصیل در نیوزلند یکی از قابل توجه ترین نکاتی است که باید به آن اشاره کرد. دانشجویان بین الملل برای تحصیل در دانشگاه ها و هزینه زندگی خود به ترتیب به چیزی حدود به 10 و 20 هزار دلار احتیاج دارند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای پرداخت هزینه های خود میتوانند از بورسیه های تحصیلی متنوعی استفاده کنند اما تعداد این بورسیه ها برای دانشجویان کارشناسی کمتر است. دانشجویان مقطع دکترا برای پرداخت هزینه های دانشگاه به مبلغی بیشتر از دانشجویان بومی احتیاج ندارند و به اندازه دانشجویان داخلی را پرداخت میکنند که همین امر باعث شده در مقطع دکترا درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند بیشتر از سایر مقاطع باشد. ارایه بورسیه تحصیلی به مبلغ 25 هزار دلار در سال تا حدودی زندگی دانشجویان بین الملل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را ساپورت میکند البته گفتنیست نیوزلند به صورت پاره وقت به دانشجویان خود کار هفتگی اختصاص میدهد تا بتوانند درآمدی برای خود در ضمن تحصیل داشته باشند. داشتن نظام آموزشی مشابه با انگلستان و دراختیار داشتن تکنولوژی های روز دنیا باعث اهمیت بیش از حد مدارک اهدایی دانشگاه های این کشور در سطح جهانی شده و مدارک اهدایی نیوزلند برای تمامی موسسات، شرکت ها، نهاد های دولتی و کار فرمایان قابل پذیرش بوده و میتواند جای پای محکمی برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار متناسب با رشته تحصیلی خودباشد که تمامی این ویژگی ها باعث توجه دانشجویان سراسر دنیا به شرایط تحصیل در نیوزلند شده است.

تحصیل در آمریکا و بررسی کامل شرایط آن در سال 2022

راه پیدا کردن به دانشگاه های آمریکا ارزوی قلبی هر دانشجویی است که امری دست نیافتنی نیست. داشتن یک روزمه تحصیلی درخشان با یک انگیزه قوی کار رفتن به آمریکا برای ادامه تحصیل را تا حدودی حل میکند. قطعا اگر برای اولین بار هم به موسسه مهاجرت تحصیلی قدم بگذارید اولین پیشنهاد برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان کشوری جز آمریکا نیست. آمریکا به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی در دنیا شناخته میشود که همین امر باعث شده نرخ بیکاری در آمریکا بسیار پایین بوده و دانشجویان از آینده کاری خود بعد از فارغ التحصیل شدن مطمئن باشند تا با خیالی آسوده به تحصیل بپردازند. ویزای تحصیلی آمریکا برای دانشجویان بین الملل که خواستار ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور هستند بعد از ارایه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر توسط استاد راهنما و ارایه نامه تمکن مالی جهت پرداخت کردن هزینه های تحصیل که بسیار بالا هم هست صورت میپذیرد. چه دانشجویان بومی و چه دانشجویان غیر بومی قبل از ورود به دانشگاه های آمریکا باید در آزمون ورودی این کشور پذیرفته شوند. آزمون SAT هر ساله در کشور آمریکا و اکثر کشور های دیگر برای دانشجویان برگزار شده و بیشترین نمره قبولی را برای پذیرفته شدن نیاز دارند. هزینه تحصیل در آمریکا به نسبت کشورهای اروپایی بالاتر است و نیاز به یک پشتوانه مالی بزرگ دارد. البته دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور میتوانند از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند و مقداری از هزینه های تحصیلی خود رو کاهش دهند. دانشجویان بین الملل علی الخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی طبق قانون تصویب شده و همکاری وزارت کار و آموزش این کشور اجازه کار در ضمن تحصیل خود را دارند تا کمک هزینه ای برای مخارج تحصیل اونها باشد. کار برای دانشجویان به صورت هفتگی و به میزان ساعات مشخصی است که این میزان بر اساس رشته و مقطع تحصیلی از 10 ساعت تا 30 ساعت در هفته متغییر است. نمره تافل 70 به بالا از دیگر مواردیست که دانشجویان غیر بومی باید رعایت کنند.

شرایط ورود دانشجویان برای تحصیل به کانادا

کشور کانادا، یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه ی آموزش، جزو مقصدهای محبوب برای مهاجران تحصیلی از سراسر جهان است. پایین بودن هزینه تحصیل در کانادا نسبت به آمریکا و انگلستان، بر این محبوبیت افزوده است. برای تحصیل کمتر از شش ماه در این کشور مهاجرپذیر، نیازی به داشتن ویزای تحصیلی نخواهید داشت. اما برای اقامت و تحصیل بیشتر از شش ماه حتما باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. مهاجرت تحصیلی به کانادا از چند مرحله تشکیل شده است که اولین مرحله داشتن تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی است. برای اثبات مهارت خود در یکی از این دو زبان یا هر دو، باید در یکی از دوره های تافل یا آیلتس شرکت کنید و مدرک خود را با نمره ی قابل قبول از نظر دانشگاه و مقطع انتخابیتان بگیرید. پس از تکمیل مرحله ی اول نوبت به درخواست برای دانشگاه مورد نظر است. برای این مرحله حدود صد تا دویست و پنجاه دلار کانادا باید پرداخت کنید. پس در تکمیل کردن فرم های درخواست دقت کنید تا با مشکلی روبه رو نشوید. حال اگر درخواست شما توسط دانشگاه مورد نظر پذیرفته شد، باید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین اقدام کنید. لازم به ذکر است که مهمترین نکته ی این مرحله داشتن تمکن مالی است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کانادا، به گواهی دیپلم با نمره ی بالای دوازده نیاز است. یکی از مزیت های تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی این است که افرادی که مدرک آیلتس یا تافل ندارند نیز می توانند در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. برای این کار باید در همین کشور دوره ی کوتاه مدت زبان بگذرانند و پس از پایان این دوره می توانند در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. هزینه های تحصیل در دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد کانادا، مبلغ ثابتی نیست و برای هر فرد با رشته و دانشگاه انتخابی اش متفاوت است.

شرایط ورود دانشجویان برای تحصیل به انگلیس

سالانه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای شرایط تحصیل در انگلیس راهی این کشور می شوند. تحصیل در انگلیس مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به انگلیسی زبان بودن این کشور، امکان استفاده ی راحت از بورس تحصیلی برای دانشجویان خارجی و شرایط خوب برای اقامت پس از تحصیل در این کشور اشاره کرد. با توجه به قدمت زیاد انگلستان، این کشور دانشگاه ها و موسسات علمی زیادی با اعتبار و تراز علمی بالا دارد و همچنین هزینه تحصیل در انگلیس نسبت به آمریکا بسیار پایین تر است. دوره ی کارشناسی در انگلستان حدود سه سال طول می کشد. فرد برای تحصیل در این دوره به مدرک دیپلم خود و نمره ی آیلتس بالای شش نیاز دارد. همچنین اگر نمره ی آیلتس فرد پنج یا پنج و نیم باشد می تواند قبل از شروع تحصیل در انگلیس یک دوره ی پیش نیاز زبان بگذراند. دانشجو در این مقطع ده ساعت اجازه ی کار دارد. اما خانواده ی او، بجز همسر، ویزای همراه دریافت نخواهند کرد. ریز نمرات دوره ی دیپلم دانشجو از اهمیت بالایی برخوردار است. پس کسانی ثبت نام می شوند که ریز نمرات بالاتری داشته باشند. دوره ی کارشناسی ارشد در انگلستان یک دوره ی یک ساله است. در این دوره فرد باید علاوه بر قبولی در آزمون های دانشگاه، پایان نامه نیز ارائه دهد. ریزنمرات دوره های قبلی و نمره ی مدرک زبان در این مقطع نیز بسیار حائز اهمیت است. شرایط اپلای و مهاجرت برای تحصیل در مقطع دکترا مقداری سخت تر است. نمره ی آیلتس هفت و داشتن پروپوزال قوی از موارد ضروری برای ورود به این مقطع سه ساله است. اما در صورتی که متقاضی این شرایط را مشخص نکرده باشد، می تواند در یک دوره با عنوان دوره ی پیش دکترا در همین کشور شرکت کند. پس از اتمام این دوره دانشجو می تواند وارد مقطع دکترا شود.