آرشیو بهمن ماه 1400

مركز اعزام دانشجو به دانشگاه هاي معتبر كشور

پیشنهاد های متمم برای یادگیری زبان انگلیسی
۲۰ تا از پرکاربردترین حرکات بدن در زبان؟
اهمیت گرامر در یادگیری
تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند چگونه است؟
شرایط و ضوابط اقامت در سوئد از طریق تحصیل
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نیوزیلند چگونه است؟

دریافت فاند (fund) برای تحصیل در سوئد

فکر کردن به درس خواندن در خارج از کشور و بالا بودن هزینه های تحصیل و زندگی، باعث شده هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان جهان برای ادامه تحصیل در سوئد بر سر دریافت فاند تحصیلی (حمایت مالی برای تحصیل) به رقابت با یکدیگر بپردازند که تعداد کمی از دانشجویان مجاز به دریافت فاند میشوند. در اولین قدم شما باید نامه پذیرش ازدانشگاه رو دریفات کنید. بدین منظور شما با دانشگاه یا یکی از اساتید ارتباط گرفته و به گفت و گو درباره هدف خود از ادامه تحصیل در سوئد میپردازد و با ارایه روزمه تحصیلی معتبر و درخشان مثل مقالات چاپ شده و ترجمه آخرین مدرک تحصیلی میتوانید نامه پذیرش از طرف استاد رو گرفته و به دانشگاه برای ورود خود ارایه دهید. همچنین با توجه به فاند تحصیلی که دریافت میکنید اگر این فاند فقط برای هزینه تحصیل در سوئد باشد شما باید نامه تمکن مالی جهت توانایی پرداخت هزینه های زندگی خارج از تحصیل رو ارائه دهید. در سوئد فاند های تحصیلی متفاوتی وجود دارد. بورسیه و اعزام دانشجو یکی از این فاند ها میباشید که نوعی حمایت مالی است که بر اساس نیاز دانشجو در امر تحصیل و مدت زمان تحصیل تعیین میشود. فاند تحصیلی پژوهش یکی دیگر از کمک های مالی سوئد به دانشجویان است که فقط به دانشجویان ممتاز، ورزشکاران و دانشجویان با حوزه مطالعاتی خاص اهدا میشود. پژوهش ورودی از دیگر فاند های موجود است که فقط به دانشجویان تمام وقت اهدامیشود. اگر موفق به دریافت هیچ کدام از انواع فاند های تحصیلی نشدید میتوانید برای وام دانشجویی به بانک ها اقدام کنید. البته اگر فاند هم دریافت کرده باشید باز هم میتوانید برای وام دانشجویی نیز اقدام کنید سود بانکی وام های دانشجویی برای تمام دانشجویان بومی و غیر بومی یکسان است و بجز وام دانشجویی تمام کمک های مالی که دریافت میکنید نیاز به باز پس دادن ندارند.

شرایط ویزای دانشجویی و تحصیل در نیوزلند؟

تحصیل در نیوزلند یکی از بهترین گزینه برای یک دانشجو است چون این کشور به عنوان یکی از ارزان ترین کشور های دنیا با داشتن پایه و اساس نظام آموزشی انگلیس وه بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته، یکی از مقاصد انتخابی کشور ها برای اعزام دانشجو به خارج از کشور است. کیفیت آموزش در نیوزلند به قدری بالاست که مدارک اخذ شده از دانشگاه های نیوزلند در سراسر جهان معتبر بوده و مورد پذیرش کارفرمایان و نهاد های دولتی میباشد. هر یک از دانشگاه های نیوزلند شرایط خاص به خود رو برای پذیرش دانشجو دارند. جدای از داشتن پاسپورت معتبر و پر کردن فرم های درخواست برای ادامه تحصیل در و گرفتن ویزای تحصیلی نیوزلند شما باید نمره قبولی زبان متناسب در هر مقطع رو داشته باشد به صورتی که برای کارشناسی نمره آیلتس 6 برای مقطع کارشناسی ارشد نمره آیلتس 5/6 و برای مقطع دکترا به نمره آیلتس 7 نیاز دارید همچنین در مرحله بعدی باید در یکی از آزمون های رقابتی SAT / GMAT / GRE  نسبت به رشته مورد نظر ورودی دانشگاه ها نمره قبولی کسب کنید. برای ورود به مقطع کارشناسی باید در آزمون SAT و برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد در آزمون GRE شرکت کنید. آزمون ورودی GMAT برای ورود به دانشگاه های تجاری نیوزلند است. برای دریافت اپلای دانشگاه های نیوزلند نیازمند به یک بیانیه هدف هستید که در آن به صورت واضح از هدف خود برای ادامه تحصیل در این رشته صحبت کنید همچنین باید از روزمه تحصیلی و شغلی خود به صراحت صحبت کنید. شما باید از ارتباط تحصیلی خود با شغل آینده نیز بگویید که چگونه باعث پیشرفت شما در اشتغال میشود. داشتن نامه معرفی استاد هایی که با اونها در ارتباط بودید میتواند برای شما امتیاز ویژه ای داشته باشد. نامه تمکن مالی از دیگر شرایطی است که برای ورود به دانشگاه نیوزلند نیاز دارید. شما باید سالانه توان پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل چیزی حدود به 15 هزار یورو رو داشته باشید.

تحصیلات عالی در دانشگاه های آمریکا

سالانه تعداد بسیار زیادی متقاضی برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا اقدام می نمایند. دلیل این افراد برای مهاجرت به این کشور نیز کیفیت تحصیلی بالای این کشور به همراه مجهزترین مراکز آموزشی و دانشگاهی با معتبرترین مدرک هاست.

برای ادامه تحصیل در آمریکا میتوانید در مقاطع مختلفی به تحصیل بپردازید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

  • کالج های انجمنی و موسسات فناوری:

کالج های انجمنی که به کالج های کوچک نیز معروف هستند طی یک دوره دوساله مدرک کاردانی ارائه میدهند که خود به عنوان مدرکی برای ورود به یک دوره 4 ساله کارشناسی مورد استفاده قرار میگیرد.

  • کالج یا دانشگاه های دولتی / خصوصی

اصطلاح کالج معمولا زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که فرد مشغول تکمیل اولین دوره تحصیلی بعد از دیپلم خود در یک دانشگاه دولتی یا خصوصی است.دانشگاه های دولتی، موسسات ایالتی هستند و توسط فرمانداری آن ایالت تامین مالی میشوند.

  • مقطع کارشناسی:

در این مقطع دانشجویان در یک زمینه کلی مطالعاتی را تکمیل میکنند که طی آن در یک حوزه خاص که رشته آنها نامیده میشود، تخصص می یابند. مدت زمان تکمیل یک دوره تحصیلی کارشناسی به میزان اتمام واحدهای لازم برای آن رشته است که معمولا بین 120 الی 130 واحد است و بیشتر دروس معادل 3 واحد است که حدودا 4 سال به طول می انجامد.

  • مقطع کارشناسی ارشد:

در این دوره دانشجویان مطالعه پیشرفته تر و پیچیده تر را در یک حوزه ادامه میدهند یا به سمت حرفه خاصی مانند قانون یا پزشکی سوق می یابند. اکثرا دوره های کارشناسی ارشد نیاز به گذراندن 6 الی 8 درس پیشرفته و همچنین انجام یک پروژه مطالعاتی فشرده و یا ارائه یک پایان نامه دارند. در این مقطع دانشجویان  تنها دروس مرتبط با رشته خود را مطالعه میکنند

  • مقطع دکتری:

در مقطع دکتری نیز که حدودا 3 الی 4 سال به طول می انجامد شما باید علاوه بر در دست داشتن مدرک کارشناسی ارشد و مدارک زبان تافل یا آیلتس 7 می باست حداقل دو مقاله  ISI ارائه دهید. همچنین فرد حین تحصیل در این مقطع اجازه 40 ساعت کار در هفته را نیز داراست.

چطور در سوئد ادامه تحصیل دهیم؟

امروزه تحصیل در خارج از کشور به یکی از اهداف دانشجویان ایرانی تبدیل شده است و کشور سوئد یکی از کشور های مورد علاقه ایرانیان در سال های اخیر برای مهاجرت تحصیلی بوده است. شایان به ذکر است که از مزیت های تحصیل در سوئد و دلایل محبوبیت این کشور میتوان به کیفیت بالای اموزشی دانشگاهای معتبر، هزینه های مناسب ، امکان دریافت بورسیه های متنوع،  تحصیل به زبان انگلیسی ،  امکان کار در حین تحصیل و دریافت ویزای شینگن به عنوان دانشجو یاد کرد. شما دانشجویان امکان تحصیل در رشته های متفاوت در مقاطع گوناگون تحصیلی در دانشگاه های سوئد را دارید. تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور سوئد شرایط گوناگونی دارد برای مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی محدودیت سنی وجود دارد و بالا بودن سن دانشجو شانس او را برای گرفتن پذیرش کم میکند. دوره کارشناسی در این کشور حدود ۳ سال طول میکشد و برای ورود به این دوره  شما باید مدرک زبان معتبر ارائه دهید و معدل دوره متوسطه شما حداقل 16 باشد. شما در دوره کارشناسی مجاز به 20 ساعت کار پاره وقت در حین تحصیل در هفته میباشید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد  حدود ۱ الی ۲ سال طول میکشد. شما میتوانید در حین تحصیل بدون محدودیت زمانی مشغول به کار شوید. لازم به ذکر است تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد محدودیت سنی ندارد. برای تحصیل در دوره دکترا اما شرایط کمی متفاوت تر است در سوئد و‌‌‌ اغلب کشور های اروپایی تحصیل در مقطع دکترا نوعی شغل محسوب میشود و شما از مزایای بیمه و حقوق ماهیانه میتوانید استفاده کنید. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به سوئد را دارین به عنوان یک دانشجوی غیر اروپایی  باید هزینه های لازم برای تحصیل در مراکز اموزشی این کشور را بپردازید. به طور کلی مهاجرت به کشور سوئد نسبت به سایر کشور های اروپایی گران تر تمام میشود و شما باید پیش بینی کامل برای هزینه های مرتبط با اخذ ویزا، هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی را  داشته باشید.

برترین دانشگاه های بین المللی در دنیا

بر اساس رده بندی بهترین دانشگاه های جهان 1000 دانشگاه از 85 کشور مختلف وجود دارد که هرکدام میتوانند مقصد مهاجرت تحصیلی دانشجویانی باشند که در پی آینده ای درخشان هستند. در ادامه به 5 دانشگاهی که در صدر این لیست هستند میپردازیم.

  1. موسسه فناوری ماساچوست MIT :

این موسسه در رتبه اول بهترین دانشگاه های جهان شده و برای هفتمین سال متوالی است که این عنوان را از آن خود کرده و بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا در بین دانشجویان جهان است

  1. دانشگاه استنفورد:

رتبه دوم را نیز یکی از دانشگاه های آمریکا از آن خود کرده که علت آن را میتوانیم در هیئت علمی بسیار مجرب با جمعیت دانشگاهی بسیار با تجربه اش جویا شویم که سبب شده در طول تاریخ از گذشته تا به امروز یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان شناخته شود.

  1. دانشگاه هاروارد:

این دانشگاه که بسیاری از موسسات مهاجرتی تلاش دارند تا اعزام دانشجو و نخبه به آن را در رزومه خود داشته باشند در رتبه سوم ایستاده تا با خدمات بسیاری که در زمینه های تدریس، آموزش، تحقیق و پژوهش در زمینه های مختلف علمی دارد آرزوی بسیاری از دانشجویان باشد.

  1. موسسه فناوری کالیفرنیا Caltech

میتون گفت کوچک ترین دانشگاه در بین 5 دانشگاه های برتر جهان همین موسسه است که با هیئت علمی مجرب و آموزش های با کیفیت توانسته خود را در این جایگاه قرار دهد.

  1. دانشگاه آکسفورد
این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان با رقابتی تنگاتنگ با دانشگاه کمبریج توانسته با کیفیت تحصیلی و امکانات آموزشی عالی در این رتبه بندی  در رتبه پنجم جا خوش کند. این دانشگاه صاحب بزرگترین کتابخانه در سراسر انگلستان است و دانشگاهی شهری است به این معنا که دانشکده ها و دارتمان ها و امکاناتش در سراسر شهر پراکنده است.

چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا لازم است؟

امروزه رویای تحصیل در کشور های اروپایی و آمریکا امروزه چراغ سبزی در ذهن دانشجویان آسیایی شده است. کانادا به عنوان یکی از بهترین کشور هایی که دانشجویان را برای بازار کار آماده میکند شناخته میشود. ویزای تحصیلی کانادا برای مدت زمان بیشتر از 6 ماه صادر میشود و از مهمترین و باید های مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا ثبت نام و گرفتن نامه پذیرش از موسسه DLI است. از دیگر مدارک لازم برای گرفتن ویزا و تحصیل در کانادا، اثبات تمکن مالی در مدت حضور خود در کانادا برای پرداخت هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی است. برای دریافت نامه تمکن مالی خود از بانک باید معادل شهریه ریالی یک ترم تحصیلی دانشگاه یا کالج مورد نظر خود به علاوه 10 هزار دلار کانادا را در حساب خود داشته باشید.

شما برای تحصیل در مدارس و کالج های کانادا نیاز به ارایه مدرک زبان ندارید اما برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع لیسانس مدرک زبان آیلتس با نمره 6، در مقطع فوق لیسانس به آیلتس 5/6 و برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به مدرک آیلتس با نمره 7 نیازمند هستید. همچنین شما برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی کانادا باید آخرین مدرک تحصیلی خود با ریز نمرات به صورت ترجمه شده ارایه دهید و تایدیه WES  که یک سازمان برای تاییده مدارک تحصیلی در آمریکا و کاندا است رو دیافت کنید. شما برای این کار باید چیزی حدود به 300 دلار پرداخت کرده و به مدت 1 ماه کاری منتظر بمانید. پر کردن یک سری فرم های دانشگاهی و ارایه پاسپورت و عکس و... از کار های تشریفاتی دیگری است که باید برای اخذ ویزا ارایه دهید.همچنین باید اظافه کنم که با توجه به شرایط کرونا کانادا شرایط ادامه تحصیل در کشور خود با شرکت در دوره ها و کلاس های مجازی را برای داوطلبان تحصیل در این کشور را فراهم کرده است.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

حداقل شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کانادا به صورت زیر است:

توجه داشته باشید که باید شهریه یک سال تحصیل در کانادا را داشته باشید، با تمکن مالی هزینه زندگی یک سال را به سفارت نشان دهید ، و همچنین نمره زبان مورد نظر دانشگاه را گرفته باشید و یا در دوره زبان دانشگاه شرکت کنید ، توجه داشته باشید معدل شما برای کالج ۱۲ و برای دانشگاه ۱۳ به بالا باشد.

اخذ ویزای تحصیلی در کانادا نیازمند اقداماتی می باشد ، که هر فرد باید به آن توجه کند. ابتدا نامه پذیرش تحصیلی که به acceptance letter معروف است، مدرک اولیه و مهم موافقت با درخواست پذیرش دانشجو در یک دانشگاه و یا کالج کانادایی است که پیش نیاز مراحل گرفتن ویزای تحصیلی نیز محسوب می شود.

به طور کلی برای ادامه تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی باید موارد زیر را انجام دهید:

۱. دانشگاه و یا کالج کانادایی

۲.چک کردن وب سایت دانشگاه و اطلاع از شرایط و قوانین پذیرش تحصیلی

۳.تکمیل آنلاین فرم درخواست پذیرش تحصیلی

۴. ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و مالی

۵.ارسال مدارک تحصیلی برای دپارتمان پذیرش دانشگاه

۵.پرداخت هزینه ادمیشن فی

۶.ارزیابی مدارک توسط دانشگاه و ارسال نتیجه به دانشجو طی چند هفته کاری

۷.دریافت نامه پذیرش تحصیلی از طریق اینترنت

۸.اقدام برای درخواست مجوز تحصیلی کانادا

۹.پرداخت هزینه ارزی ویزا

۱۰.اخذ وقت سفارت و انجام انگشت نگاری

۱۱.دریافت ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان ایرانی تحصیل در کانادا باید به صورت اینترنتی پیگیر مراحل گرفتن ویزای تحصیلی خود باشند، زیرا سفارت کانادا در ایران فعالیتی ندارد. سپس متقاضیان مهاجرت تحصیلی  باید نوع ویزای درخواستی کانادا یعنی ویزای تحصیلی را انتخاب کرده و مدارک مورد نیاز سفارت را در اکانت خود آپلود نمایید، در نهایت باید با استفاده از یک کارت بانکی بین المللی ، هزینه درخواست ویزا و انگشت نگاری را که معادل 235 دلار کانادا می شود به صورت اینترنتی پرداخت نمایید و گزینه ارسال درخواست خود را بزنید. با انجام این مراحل، نامه ای از جانب سفارت کانادا برای شما ارسال می شود، که باید در طول ۳۰ روز به مرکز خدمات ویزا مراجعه کرده و مرحله‌ی عکس و انگشت نگاری را انجام دهید.

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان است. کانبرا پایتخت استرالیا است که ۳۸۰ هزار نفر از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. بیشتر مردم استرالیا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. دانش آموزان متقاضی دریافت ویزای تحصیلی استرالیا پس از اتمام دوره متوسطه ، یک گواهینامه رسمی دریافت می کنند که توسط همه دانشگاه های استرالیا،‌‌ موسسات آموزش عالی و فنی حرفه ای و همچنین بسیاری از موسسات بین المللی معتبر می باشد. برخی مدارس این کشور به صورت شبانه روز هستند و کلیه امکانات رفاهی در آنها فراهم هستند.

ویزای داشجویی استرالیا در مقطع کارشناسی، دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد. برای مهاجرت تحصیلی  به استرالیا فرد متقاضی باید موفق به کسب نمره ۶ در آزمون آیلتس گردد. در صورتی که متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های استرالیا از نظر معدل و یا دانش زبان انگلیسی در سطح قابل قبول از نظر دانشگاه قرار نداشته باشند ابتدا باید در دوره های Foundation شرکت کنند. هزینه این مقطع بستگی بە نوع دانشگاه دارد اما به صورت میانگین هزینه های تحصیل از سالی ۲۰ هزار دلار استرالیا شروع می شود. اما خب دانشجویان مقطع کارشناسی اجازەی ۴۰ساعت کار را در طول ۲ هفتە دارند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد،‌ شخص متقاضی برای ادامه تحصیل در استرالیا باید ابتدا یک مدرک لیسانس معتبر و مدرک زبان آیلتس با نمره ۶.۵ ارائه دهد. در بعضی از دانشگاه های استرالیا علاوه بر مدارک ذکر شده به توصیه نامه نیز احتیاج است. هزینه های تحصیل در دوره های فوق لیسانس به صورت میانگین از سالی ۲۵ هزار دلار استرالیا شروع می شود.  لازم است بدانید دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تا زمانی کە کار تحصیل آنها را محدود نکند ،اجازەی کار بە صورت نامحدود دارند.

ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع دکترا علاوه بر مدارک دوره های قبلی، ‌ارائه رزومه پژوهشی و علمی قوی لازم است. برای تحصیل در مقطع دکتری احتیاج به تایید از طرف یک سوپروایزر یا استاد راهنما وجود دارد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع دکتری آیلتس ۷ می باشد و چنانچه فعالیت های علمی و پژوهشی فرد بسیار قوی باشد می توان نسبت به اخذ بورس تحصیلی در این مقطع نیز اقدام نماید. طول مدت تحصیل ۳سال است و هزینە ی تحصیل آن به صورت متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار استرالیا می باشد.

برترین دانشگاه های بین المللی در جهان

بر اساس رده بندی بهترین دانشگاه های جهان 1000 دانشگاه از 85 کشور مختلف وجود دارد که هرکدام میتوانند مقصد مهاجرت تحصیلی دانشجویانی باشند که در پی آینده ای درخشان هستند. در ادامه به 5 دانشگاهی که در صدر این لیست هستند میپردازیم.

  1. موسسه فناوری ماساچوست MIT :

این موسسه در رتبه اول بهترین دانشگاه های جهان شده و برای هفتمین سال متوالی است که این عنوان را از آن خود کرده و بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا در بین دانشجویان جهان است

  1. دانشگاه استنفورد:

رتبه دوم را نیز یکی از دانشگاه های آمریکا از آن خود کرده که علت آن را میتوانیم در هیئت علمی بسیار مجرب با جمعیت دانشگاهی بسیار با تجربه اش جویا شویم که سبب شده در طول تاریخ از گذشته تا به امروز یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان شناخته شود.

  1. دانشگاه هاروارد:

این دانشگاه که بسیاری از موسسات مهاجرتی تلاش دارند تا اعزام دانشجو و نخبه به آن را در رزومه خود داشته باشند در رتبه سوم ایستاده تا با خدمات بسیاری که در زمینه های تدریس، آموزش، تحقیق و پژوهش در زمینه های مختلف علمی دارد آرزوی بسیاری از دانشجویان باشد.

  1. موسسه فناوری کالیفرنیا Caltech

میتون گفت کوچک ترین دانشگاه در بین 5 دانشگاه های برتر جهان همین موسسه است که با هیئت علمی مجرب و آموزش های با کیفیت توانسته خود را در این جایگاه قرار دهد.

  1. دانشگاه آکسفورد

این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان با رقابتی تنگاتنگ با دانشگاه کمبریج توانسته با کیفیت تحصیلی و امکانات آموزشی عالی در این رتبه بندی  در رتبه پنجم جا خوش کند. این دانشگاه صاحب بزرگترین کتابخانه در سراسر انگلستان است و دانشگاهی شهری است به این معنا که دانشکده ها و دارتمان ها و امکاناتش در سراسر شهر پراکنده است.

تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا

تحصیل در خارج از کشور آن هم در مقطع دکترا بین دانشجویان و متقاضیان محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از دانشجوها تمایل دارند که در آمریکا تحصیل کنند،  زیرا کشور آمریکا از نظر علمی در تراز بالایی در جهان قرار دارد و اکثر کشورها به گونه ایی از این کشور تبعیت می کند. تحصیل دکترا در آمریکا شرایطی را فراهم می سازد که با امکانات بیشتری به تحقیقات خود بپردازند.

میتوان گفت که آمریکا بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دکترا میباشد ، دانشگاه هاروارد با سابقه ای بسیار بالا در امر آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف است و همچنین دانشگاه هایی با سطح علمی بالا در مقطع دکترا دارد که سالانه اعزام دانشجو به این کشور صورت میگیرد .

برای تحصیل در مقطع دکترا حتما به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارید، طول تحصیل دکترا در آمریکا  بین ۴ تا ۶ سال است که در برخی رشته ها به دلیل پیچیدگی بیشتر ممکن است تا ۶ سال طول بکشد. این دوره معمولا متشکل از کلاس های پیشرفته با سمینارهای کوچک بوده و قبل از ارائه پایان نامه باید  امتحانات شفاهی و کتبی را بگذرانند. پایان نامه که معمولا به شکل یک کتاب میباشد به طور میانگین بین یک تا دو سال به طول می انجامد. تحصیل در دکترا در آمریکا با نگارش این پایان نامه که تز نامیده میشود به اتمام می رسد، دانشجو باید دفاعیه ی پایان نامه ی خود را در حضور ۳تا ۵ استاد ارائه کند. پس از آن کمیته نمره ای به دانشجو میدهد و وی موفق به اخذ مدرک دکترا می گردد.

شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکترا به صورت زیر است:

آزمون GRE :  در دو مرحله عمومی و علمی انجام می شود. در بخش عمومی سطح استدلال و تفکر دانشجو در مباحثی مثل علوم اجتماعی و یا انسانی مورد بررسی قرار می گیرد و در مرحله علمی به سنجش سطح علمی دانشجو بسته به رشته تحصیلی پرداخته می شود

آزمون GMAT : ممکن است از برخی دانشجویان به جای آزمون GRE گرفته شود که برای دریافت مدرک DBA و دیگر رشته های تحصیلی نظیر تجارت و بیزینس و مدیریت از دانشجویان گرفته خواهد شد.

آزمون DAT : این آزمون به جای آزمون GRE برای تحصیل در دندانپزشکی از دانشجویان گرفته خواهد شد. سطح این آزمون بسیار بالاست.

LSAT : این آزمون از دانشجویان رشته حقوق به جهت تحصیل دکترای حقوق در آمریکا از دانشجویان متقاضی گرفته می شود.

چهار دانشگاه زیر جزء برترین دانشگاه ها در سطح جهانی هستند

۱.دانشگاه تکنولوژی ماسا چوست    

۲. هاروارد

۳. استنفورد

۴.دانشگاه برکلی