آرشیو فروردین ماه 1401

مركز اعزام دانشجو به دانشگاه هاي معتبر كشور

پیشنهاد های متمم برای یادگیری زبان انگلیسی
۲۰ تا از پرکاربردترین حرکات بدن در زبان؟
اهمیت گرامر در یادگیری
تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند چگونه است؟
شرایط و ضوابط اقامت در سوئد از طریق تحصیل
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نیوزیلند چگونه است؟

ویزای کار پس از تحصیل منتهی به اقامت دائم

از مهمترین سوالات متقاضیان تحصیل در خارج از کشور این است که آیا پس از پایان دوره تحصیلی به آنها اجازه یافتن کار و در نهایت اخذ اقامت دائم آن کشور داده میشود یا خیر. البته که قوانین تمامی کشور ها یکسان نیست و برای اسخ به این سوال باید بررسی کرد که چه کشورهایی این اجازه را میدهند. اکثر کشورهای  پرمتقاضی برای مهاجرت تحصیلی و شرایط اپلای و البته تراز اول در دنیا چه از لحاظ کیفیت تحصیلی و چه از لحاظ کیفیت زندگی و رفاه کشورهای غربی هستند که کشورهایی نظیر انگلیس، آمریکا، کانادا و اکثر کشور های اروپایی هستند که این اجازه را به دانشجویان مقیم آن کشور میدهند.این کشور ها بهترین کشور برای اعزام دانشجو هستند.

پر واضح است که این کار آنها بی دلیل نیست چرا که در ابتدا برای پذیرش این دانشجویان بسیار سخت گیری میکنند، از گرفتن مدارک مربوط به سو سابقه و زبان و سوابق تحصیلی که حتما باید درخشان باشد تا شرطی همچون داشتن مقالات و پایان نامه های قابل قبول و سطح بالا و ثابت کردن تمکن مالی که خروجی آن قائدتا  مهاجرت تحصیلی دانشجویانی تاپ چه از لحاظ هوشی و چه تحصیلی میشود که مطمئنا میتواند برای آن کشور و جامعه مفید واقع شود.

در چنین شرایطی عموما این کشور ها حدودا تا 6 ماه پس از اتمام تحصیل برای یافتن کار و یا ارائه قرارداد کاری معتبر زمان میدهند و پس از آن به آنها اقامت دائم میدهند یا در غیر اینصورت پس از اتمام تحصیل فرد با ارائه مدارکی دال بر قرارداد کاری معتبر در آن کشور به فرد ویزای کاری و در نهایت اقامت دائم داده میشود.برای اطلاع دقیق تر از قوانین این کشورها برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار منتهی به اقامت دائم بهتر است با بهترین موسسات اعزام دانشجو ارتباط بگیرید و از تمامی جزئیات مطلع گردید.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل چگونه است؟

اولین موضوع معروف در آمریکا راحت بودن راه اندازی بزینس شخصی شما است به همین خاطر است که این کشور را سرزمین فرصت ها می نامند چون مهاجرت به آن را رویای آمریکایی می دانند. مردم این کشور دید بسیار مثبت به مسائل دارند. همواره مشکلات فرصت‌ها را می‌بینند که می‌توان با پیدا کردن راه حلی برای آن کسب و کاری را به راه انداخت. مهاجرت تحصیلی به آمریکا در چند سال اخیر رشد زیادی داشته و دلیل آن نیز واضح است. هر کسی که به دنبال رویای خود است برای تحقق آن به آمریکا می رود. این کشور یک بستر آماده برای افراد با استعداد است. آمریکا بهترین مدارس را دارا است بنابراین ویزای تحصیلی آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است. نرخ بیکاری در این کشور در سال ۲۰۲۱ تنها ۴ درصد بوده و جالب اینکه اگر شما فرد با مهارتی باشید کارفرما برای داشتن شما از کارهای ویزا گرفته تا یافتن خانه به شما کمک می کند. پس مهاجرت تحصیلی به آمریکا بهترین گزینه است. بسیاری از دانشجویان می خواهند در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنند اما مراحل پذیرش را نمی‌دانند و شرایط ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش و هزینه تحصیل در آمریکا آنها را نا امید می‌کند که باید این افراد با مراجعه به بهترین موسسات اعزام دانشجو به کسب اطلاعات بپردازند. هنگامی که شما قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را دارید به فکر انجام معاینات و کسب استانداردها تهیه اسناد و مدارک مختلف ویزا و غیره هستید و بحث‌های زیادی برای رفتن به آمریکا برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد که می‌تواند راه متنوع تر و راحت تری برای تحصیل در خارج از کشور فراهم کند مهاجرت تحصیلی به دانشگاه های آمریکا می‌تواند تنها نقطه عطف زندگی شما باشد. فقط کافیست یک بار تصمیم بگیرید و تصمیم درستی را بگیرید اگر مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاههای ایران دارید و در کنار آن چند سال سابقه کار مرتبط دارید. پس نیازی به فکر کردن زیاد نیست می‌توانید با مهاجرت تحصیلی به آمریکا آینده درخشانی را برای خود رقم بزنید.

مراحل اخذ و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

انتخاب کشور کانادا در خاک امریکا برای دانشجویان بین الملل نه تنها راه رسیدن به یکی از بهترین دانشگاه های جهان را باز میکند بلکه کانادا به عنوان یکی از موفق ترین کشور ها در امر اشتغال زایی و داشتن نرخ بیکاری بسیار پایین برای فارغ التحصیلان آینده کاری اونها رو تا حدودی تامین میکند و همین امر باعث شده نظر بهترین موسسات اعزام دانشجو بیشتر از قبل به این کشور جلب شود. دانشجویانی که علاقه من به تحصیل در این کشور هستند قبل از پر کردن فرم های ویزا و مهاجرت تحصیلی به کانادا باید نامه پذیرش توسط یکی از دانشگاه های کانادا را دریافت کنند که با ارایه مدارک تحصیلی سنوات قبلی به استاد راهنمای دانشگاه تا حدودی امر سختی است چرا که تعداد دانشجویان متقاضی بیشتر از ظرفیت لازم برای دانشجویان بین الملل است پس برای گرفتن این نامه نیازمند به معدل بالا و روزمه تحصیلی درخشان هستید. کانادا یکی از اون کشور هایی است که از دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی نامه تمکن مالی میخواهد. گرفتن نامه تمکن مالی کار سختی نبوده و با مراجعه به بانک و داشتن گردش حساب مناسب قابل اخذ است حتی اگر گردش حساب قابل قبولی هم نداشتید با قرار دادن سند ملک و سندی ارزشمند به عنوان ضمانت قادر به گرفتن این نامه هستید. از دیگرا شرایط تحصیل در کانادا ارسال انگیزه نامه بسیار قوی و محکم است. دانشجویان برای گرفتن ویزای تحصیلی خود باید از انگیزه و میل خود برای ادامه تحصیل در کانادا حرف بزنند و توضیحات خودشون رو ارایه دهند. اجازه کار در ضمن تحصیل برای اکثر دانشجویان بین المللی فراهم شده تا جبرانی بر هزینه های زیاد تحصیل در این کشور باشد. البته بورسیه های تحصیلی متفاوتی که در این کشور وجود دارد تا حدودی انگیزه تحصیل در این کشور را دو چندان کرده است گفتنیست بیشتر بورسیه های تحصیلی کانادا برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتراست.

دانشگاه های آمریکا همیشه در صدر جدول

آمریکا کشوری با اقتصاد پویا، رفاه اجتماعی خوب با مزیت دارا بودن موقعیت های شغلی فراوان یک کشور ایده آل است. همچنین بهترین دانشگاه های آمریکا همواره در تمام رده بندی ها و جدول های ارائه شده در سال های اخیررتبه های تک رقمی را به خود اختصاص داده اند که این بدین معناست این دانشگاه در تولید علم در سطح جهانی نقش پررنگی ایفا کرده و دارای بالاترین استاندارد های تحصیل به همراه ارائه مدارک معتبری هستند که افراد متخصصی را در رشته های مختلف با بالاترین کارایی و سطح سواد آموزش میدهند.

با توجه به آمار خوب دانشگاه های آمریکا در رتبه بندی های جهانی و سهم آن ها در تولید علم در جهان میتوان گفت ادامه تحصیل در امریکا آینده درخشانی را برایتان رقم خواهد زد. اگرچه هزینه تحصیل در آمریکا مقداری بالا است و هزینه زندگی در این کشور ارزان نیست با این حال با در نظر گرفتن دانشگاه های این کشور و مدارک معتبرشان تحصیل در این کشور میتواند یک گزینه عالی برای ساختتن آینده باشد.  به همین دلایلاست که آمریکا از نظر برخی بهترین کشور برای تحصیل است.

بر اساس رتبه بندی دانشگاهی QS به بررسی 5 دانشگاه برتر آمریکا در این رتبه بندی میپردازیم:

  1. دانشگاه هاروارد: در شاخص های تحقیق و اشتغال رتبه اول و در شاخص تجربه و یادگیری رتبه ششم قرار دارد و قدیمی ترین دانشگاه آمریکا می باشد.
  2. دانشگاه استنفورد: در شاخص های استخدام و تحقیق رتبه دوم را داراست. این دانشگاه دارای 18 مؤسسه تحقیقاتی بین رشته ای است.
  3. مؤسسه فناوری ماساچوست: در شاخص اشتغال مقام سوم و در شاخص تحقیق مقام چهارم را داراست.
  4. دانشگاه کالرنیا برکلی: در شاخص تحقیقات در مقام سوم ایستاده و یکی از 14 عضو مؤسس انجمن دانشگاه های آمریکا است.
  5. دانشگاه کلمبیا: دارد در تمامی شاخص ها نمرات قابل توجهی را کسب کرده و دارای رتبه چهار تنوع اقلیتی است.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در دانشگاه های سوئد

کشور سوئد چهارمین کشور بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. نظام آموزشی مطلوب و دانشگاه‌های برتر سوئد باعث شده است که افراد زیادی را برای مهاجرت تحصیلی به سوئد تشویق کند که البته دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی باید با بهترین موسسات اعزام دانشجو در ارتباط باشند. انتخاب کشور برای تحصیل در خارج ممکن است بزرگترین تصمیم زندگی هر فرد باشد. تحصیل در سوئد به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در تکنولوژی و دارای سیستم آموزشی به روز فرصت مناسبی را برای افرادی فراهم می‌کند که قصد ادامه تحصیل در سوئد و زندگی در سوئد را دارند. کشور سوئد برای صدور ویزای تحصیلی دانشجویان سختگیری ندارد و در قسمت سن متقاضیان سخت گیری خاصی ندارد. البته مشروط به اینکه دیگر برنامه‌ها نیز به درستی رعایت شده باشد. سوئد از محدود که کشورهایی است که سیستم آموزشی منحصر به فرد خود را دارد. کشور سوئد همچنان در اغلب موارد به دانشجویان ایرانی ویزا میدهد و در اکثر مواقع حتی ویزای همراه نیز صادر می کند به همین علت دانشجویان علاقه فراوانی به اخذ ویزای تحصیلی سوئد دارند. خوشبختانه امکان درخواست اخذ ویزا به صورت آنلاین در این سفارت مقدور می باشد. پس اولین قدم شما اخذ پذیرش از یک دانشگاه کالج یا موسسه آموزشی در این کشور می‌باشد. دانشجویان ایرانی در حال حاضر می‌توانند از طریق شرکت در دوره های زبان ویزای تحصیلی دریافت کنند. هرکدام از دانشگاه های سوئد قوانین خاص خود را دارند و در رشته‌های مختلف و مدارک متفاوتی از افراد می خواهند اما یک سری کلیات در همه موارد وجود دارد که عبارتند از: رزومه فرد که باید شامل تمامی دستاوردهای تحصیلی و غیر تحصیلی از جمله کسب مدال های ورزشی و غیر ورزشی باشد، ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در زیر به برخی از آنها اشاره شده از جمله منطقه تحصیلی، ترجمه رسمی ریز نمرات مقاطع قبلی تحصیلی، پرداخت هزینه بررسی مدارک، توصیه نامه اساتید فرد، انگیزه نامه که باید شخصاً توسط دانشجو و با نهایت صداقت نگاشته شود.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا برای مهاجرت است. دلیل این محبوبیت شرایط ایده‌آل زندگی از هر نظر در این کشور است. ویزای تحصیلی کانادا امکان مهاجرت موقت برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند فراهم می کند. افرادی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می شوند علاوه بر امکان تحصیل در کانادا می توانند به عنوان پاره وقت مشغول به کار شوند و بعد از پایان تحصیلات خود برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند اما گرفتن ویزای تحصیلی کانادا کار آسانی نیست. افسران سفارت کانادا که وظیفه بررسی و تایید مجوز تحصیل در کانادا را دارند بسیار سخت گیر هستند پس باید قبل از هر اقدامی به خوبی با قوانین و شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا آشنا شوید که باید به بهترین موسسه اعزام دانشجو مراجعه کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید شرایط لازم را داشته باشید و اولین شرط مهم این است که بتوانید از یکی از دانشگاههای معتبر کانادا پذیرش بگیرید. پس از اخذ پذیرش باید تمکن مالی خود را ثابت کنید برای اثبات تمکن مالی باید علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه هزینه تحصیل در کانادا و یک سال زندگی خود و همراهان در حسابتان موجود باشد. محدودیت سنی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها و اخذ ویزای تحصیلی وجود ندارد. با این حال ممکن است افسر سفارت با توجه به سن و شرایط شما شک کند بعد از اتمام تحصیلات قصد ترک کانادا را ندارید و درخواست ویزا را رد کند. زبان یکی از شرایط مهم است که هم در خصوص پذیرش تحصیلی و هم در اخذ ویزا تاثیر مثبتی دارد. هر چقدر نمره آزمون زبان شما بالاتر باشد شانس پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی شما بیشتر خواهد بود. گپ تحصیلی اگر دلیل منطقی نداشته باشد تاثیر منفی در پذیرش شما خواهد داشت اما اگر به دلیل کار در مشاغل مرتبط، دوره‌های مرتبط، خواندن زبان باشد تاثیر مثبتی خواهد داشت. تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر سال بیشتر می‌شود. دولت کانادا نیز برای جذب دانشجویان بین المللی ۹ میلیون دلار برای ۵ سال آینده در نظر گرفته است تا دانشجویان بین المللی به راحتی در این کشور درس بخوانند.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در دانشگاه های استرالیا

بسیاری از دانشگاه های استرالیا جزء دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته و فضای تحصیلی حاکم بر آن نیز پژوهش محور است و همین موضوع به همراه بورسیه های متفاوت ارائه شده موجب شده تا دانشجویان زیادی سالانه از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور و تجربه زندگی در شهرهای بزرگ و پیشرفته مثل سیدنی ملبورن ویکتوریا به استرالیا مهاجرت کنند. کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی شناخته می شود. تحصیل در استرالیا و به ویژه تحصیل در بهترین دانشگاههای استرالیا آرزوی خیلی از دانشجویانی است که به دنبال دریافت مدرک از برترین مراکز آموزشی جهان و همچنین تضمین آینده خود هستند. اما این را هم باید گفت که تحصیل در دانشگاه استرالیا ارزان نیست و شهریه و پیش‌نیازهای دانشگاه‌های این کشور با یکدیگر متفاوت هستند. تحصیل در استرالیا نیاز به اخذ ویزا دارد که برای صدور ویزای تحصیلی، ارائه مدارک مختلف جهت تشکیل پرونده در سفارت کشور استرالیا ضروری می باشد. این مدارک بسته به پرونده تحصیلی متقاضی، مقطع تحصیلی، شرایط مالی متغیر می باشد. مدارک لازم جهت تشکیل پرونده ویزای تحصیلی استرالیا به این شرح است:  گذرنامه متقاضی و همراهان، کپی روادید مأخوذه متقاضی، ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی و همراهان، ترجمه رسمی سند ازدواج و ترجمه رسمی مدرک تحصیلی و ریز نمرات متقاضی و همراهان طرح سوابق تحصیلی و کاری متقاضی و همراهان اصل و کپی مدرک بین المللی زبان انگلیسی برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا و مدارک مالی، ترجمه رسمی و شناسنامه ضامن مالی، ترجمه رسمی تعهد نامه محضری ضامن مالی، نامه گردش حساب ۴ ماه اخیر متقاضی و یا ضامن، اصل فرم های تکمیل شده روادید، اصل سوء پیشینه، عکس پاسپورتی متقاضی و همراهان، رسید پرداخت هزینه بررسی پرونده در وجه دولت استرالیا. بنابراین استرالیا مقصدی عالی برای کسانی میباشد که علاقه به زندگی و تحصیل در یک کشور پیشرفته دارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور استرالیا چگونه است؟

استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا برای اعزام دانشجو است. از مهمترین ویژگی‌های تحصیل در این کشور می‌توان به انگلیسی زبان بودن، وجود معتبرترین و برترین دانشگاه ها، داشتن ویزا های متنوع و پذیرش منطقه دولینگو اشاره کرد. استرالیا سالانه پذیرای بیش از ۶۰ هزار دانشجو از سراسر جهان، برای ادامه تحصیل است. خبر خوب اینکه دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران و دانشگاه های معتبر می‌توانند بورسیه فولد فاند این کشور را دریافت کنند. همچنین برای تحصیل در رشته های پرطرفدار پزشکی، پرستاری، دندان پزشکی، حسابداری، معماری این کشور جزو بهترین کشورها محسوب می‌شود. تقاضا برای تحصیل در استرالیا در مقطع فوق لیسانس  نسبت به لسانس بیشتر است. دوره کارشناسی ارشد در استرالیا به دو صورت ارائه می‌شود: تحقیقاتی و تحصیلی. دوره‌های کارشناسی ارشد تحصیلی شامل یک تا سه سال تحصیل می‌باشند که شامل کلاس های آموزشی و پژوهش های علمی و کارآموزی می باشد. همچنین در پایان شما مستلزم ارائه پایان نامه خواهید بود. دانشجویان ایرانی بیشتر این دوره‌ها را انتخاب می‌کنند. امکان دیگری که در استرالیا وجود دارد کارشناسی ارشد دوگانه است. به این صورت که دانشجویان می توانند با دو سال تحصیل دو مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنند. از آنجایی که این موضوع باعث تقویت رزومه تحصیلی و موثر در یافتن شغل است، دانشجویان زیادی برای آن درخواست می دهند و شرایط پذیرش در آن بسیار رقابتی است. اگر سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته باشید شانس شما برای اخذ پذیرش افزایش خواهد یافت. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کارشناسی ارشد عبارتند از: مدرک لیسانس و ریز نمرات به صورت ترجمه شده، مدرک زبان با حداقل نمره تعیین شده توسط دانشگاه، رزومه کاری و تحصیلی به صورت ترجمه شده، ویزای تحصیلی استرالیا. هزینه های تحصیل به بسته رشته ای برای تحصیل انتخاب می کنید، سطح مدرک دانشگاهی که در آن ثبت نام می‌کنند متفاوت است. هزینه تحصیل در استرالیا به طور کلی برای هر واحد محاسبه می شود و نه برای هر سال.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا چگونه است؟

با توجه به قرارگیری بهترین دانشگاه های دنیا در کانادا، امنیت بالای زندگی و تنوع فرهنگی، کانادا به یکی از مقاصد جذاب برای علاقه مندان به تحصیل، تبدیل شده است. اخذ پذیرش تحصیلی کانادا انتخاب بسیاری از دانشجویان سراسر دنیاست. کانادا جز کشورهایی است که اعزام دانشجو به آن زیاد است. جذب 500000  دانشجوی بین المللی و کسب رتبه اولین کشور مورد استقبال دانشجویان، کانادا را تبدیل به سرزمین امکانات بی پایان کرده است. مزایای تحصیل کارشناسی در کانادا اعم از: زندگی در یک محیط دو زبانه، مدارک تحصیلی معتبر در همه دنیا، تجربه کار در کانادا بعد از فارغ التحصیلی، کیفیت عالی زندگی در کانادا. بهترین دانشگاه های کانادا: دانشگاه تورنتو، مک گیل، مک مستر،آلبرتا، وسترن هستند. از محبوب ترین رشته ها برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی می توان به موارد زیر اشاره کرد: علوم کامپیوتر،روان شناسی، مهندسی، علوم ریاضی و شاخه های زبان. تنوع موسسات و برنامه های آموزشی کانادا ناشی از سیستم آموزش و پرورش جداگانه هر استان است، این برنامه ها ادامه تحصیل در کانادا را سهل تر می کند. دانشجویان ممکن است در مدارس فنی و حرفه ای، کالج ها، دانشگاه های دولتی یا خصوصی و موسسات تحصیلات تکمیلی، تحصیل کنند. بیش از 10000 رشته تحصیلی در بیشتر از 100 دانشگاه معتبر سراسر کانادا ارائه می شود. ادامه تحصیل در کانادا براساس سیاست های هر دانشگاه تعیین می شود. قدم اول برای دریافت پذیرش تحصیلی کانادا، یافتن برنامه مورد نظر در دانشگاه مقصد و سپس تکمیل فرم های ثبت نام است. مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسه که مهارت های زبانی شما را تضمین کند، از جمله مدارک الزامی برای تحصیل کارشناسی در کانادا به شمار می رود. شهریه تحصیل کارشناسی در کانادا می تواند سالیانه  مبلغی بین 1.800 تا 20.000 دلار کانادا باشد.

آیا تحصیل در هلند مقدور است؟

متقاضیان برای تحصیل در هلند به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس می بایست مدرک آیلتس ۶ و برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی و جذب آنان ۵و۶ را ارائه دهند. البته دقت شود که هر دانشگاه ممکن است شرایط خاصی را برای متقاضیان تعریف نماید پس حتما قبل از اقدام شرایط لازم را از سایت دانشگاه مورد نظر خود بررسی کنید. هلند جزو اولین کشورهایی بود که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در اختیار متقاضیان بین‌المللی قرار داد و هم اکنون تحصیل در هلند به زبان انگلیسی برای تمامی مقاطع تحصیلی با ارائه مدرک زبان مورد نیاز امکان پذیر می باشد. در اغلب دانشگاه های هلند مدرک زبان انگلیسی تافل و آیلتس مورد قبول می باشد. دولت این کشور برای متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به هلند را دارا می باشند جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی هلند شرایط خوبی را برای طیف بزرگی از گروه‌های سنی مهیا کرده است. به طور کلی قوانین سختی در راستای محدودیت سنی برای تحصیل در هلند در نظر گرفته نشده است. هلند همچنین بهترین کشور برای تحصیل می باشد دانشجویانی که شرایط مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی را دارا می باشند، می توانند سن ۲۷ تا ۲۹ سالگی در این پروژه تحصیلی وارد شود و همچنین افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد می توانند تا بیش از ۴۰ سالگی برای تحصیل در حال اقدام نمایند. با وجود چنین شرایطی می‌توان گفت که هلند کشوری بسیار جذاب برای دانشجویان اینترنشنال می باشد. دانشجویانی که از طریق تحصیل اقدام می‌کنند و در طول مدت دوره خود زبان هلندی را فرا می‌گیرند تحصیل برای آن رایگان باشد. بورس های تحصیلی در مقطع دکترا در هلند برای دانشجویانی که نمره زبان بسیار خوب و معدل بالا را دارا می باشند امکان پذیر است اما باید توجه داشت زمانی که شامل بورسیه تحصیلی می‌شوند از کار دانشجویی هنگام تحصیل منع می‌شوند. شرایط تحصیل در هلند در مقاطع تحصیلی مختلف این شرایط را برای افراد به وجود می‌آورد که از امکانات بورسیه تحصیلی که دولت در اختیار دانشجویان قرار داده است استفاده کنند.