بخش رایتینگ آزمون آیلتس Writing

مركز اعزام دانشجو به دانشگاه هاي معتبر كشور

پیشنهاد های متمم برای یادگیری زبان انگلیسی
۲۰ تا از پرکاربردترین حرکات بدن در زبان؟
اهمیت گرامر در یادگیری
تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند چگونه است؟
شرایط و ضوابط اقامت در سوئد از طریق تحصیل
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نیوزیلند چگونه است؟

بخش رایتینگ آزمون آیلتس Writing

یکی از بخش های آزمون آیلتس بخش رایتینگ می باشد که زبان آموزان دوره آموزش زبان انگلیسی برای تقویت رایتینگ آزمون آیلتس باید از دوره فشرده آیلتس بهره بگیرند و یا در دوره آنلاین آیلتس شرکت کنند. آزمون رایتینگ شامل دو نوع  آکادمیک و جنرال است. مهارت رایتینگ خود شامل دو task می باشد که در قسمت جنرال و آکادمیک با هم متفاوت میباشند. task های مهارت رایتینگ در آکادمیک :

task : در این بخش یک نمودار به داوطلب ارائه می‌شود و از او خواسته می‌شود که در ۱۵۰ کلمه آن را توصیف کند.

task ۲ : در این بخش از داوطلب خواسته می شود یک مقاله در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل بنویسد پاسخ هایی که به task ها داده می شود در هر دو مورد باید رسمی باشد.

 مدت زمان آزمون رایتینگ آکادمیک ۶۰ دقیقه می باشد و تعداد سوال ها دو سوال میباشد. و پاسخ ها باید در برگه پاسخنامه علامت زده شوند. ساختار بخش رایتینگ جنرال :

task۱ :در این بخش از داوطلب خواسته می شود یک نامه شخصی رسمی و یا نیمه ‌رسمی بنویسد و یک وضعیتی را توضیح دهد یا چیزی را درخواست کند

 task ۲: از داوطلب خواسته می شود یک مقاله در پاسخ به یک استدلال بنویسد.

 مدت زمان آزمون رایتینگ جنرال ۶۰ دقیقه می باشد و تعداد سوال ها نیز دو سوال می باشد. پاسخ هایی که در آزمون رایتینگ آکادمیک داده می‌شود نباید کمتر از ۱۵۰ کلمه باشد چون باعث جریمه شدن میشود. داوطلبان بهتر است برای هر task ۲۰ دقیقه زمان اختصاص دهند و پاسخ ها نباید خارج از موضوع باشند چون ممکن است داوطلب نمره خود را از دست بدهد. در آزمون رایتینگ آکادمیک داوطلب باید بتوانند نمودار با تصویر را به طور کلی درک کند تا بتواند به سوال ها جواب مناسب و قانع کننده ای بدهد. از معیارهای رایتینگ آزمون آیلتس انسجام و پیوستگی آن می باشد به طوری که واضح بودن پیام ها را مورد ارزیابی قرار می دهد .

 

رایتینگ بخشی اساسی و حیاتی در آزمون آیلتس است که توانایی ارائه نوشته‌هایی با ساختار منطقی، واژگان مناسب، و استفاده از گرامر صحیح را از زبان آزمون‌دهندگان می‌طلبد. برای بهبود عملکرد خود در این بخش، ترفندهای رایتینگ آیلتس و راهکار کارآمد که می‌تواند مفید باشد به شما معرفی می شود.

 

یکی از ترفندهای مهم در نوشتن مقاله آیلتس، استفاده از جملات پیچیده و متنوع است. به جای استفاده از جملات ساده و تکراری، سعی کنید جملاتی با ساختارهای مختلف مانند جملات شرطی، جملات نقل قولی، و جملات موصولی را در متن خود به‌کار ببرید. این کار به شما کمک می‌کند تا نشان دهید که توانایی استفاده از انواع ساختارهای جملاتی را دارید و برای بیان افکار خود از تنوع استفاده می‌کنید.

 

ترفند دیگری که می‌توانید در نوشتن متن‌های آیلتس به‌کار ببرید، استفاده بهینه از واژگان است. تنوع در واژگان به شما کمک می‌کند تا از تکرار واژگان در طول متن خود پرهیز کنید و از لغات متنوع‌تر و پرکاربردتر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اصطلاحات و افعال عبارتی استفاده کنید تا نوشته‌تان را به‌بهترین شکل ممکن بنویسید و به نظر برتر و متفاوتی برسید. با استفاده از این ترفندها، می‌توانید نمره خود را در بخش رایتینگ آیلتس بهبود ببخشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.