تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا

مركز اعزام دانشجو به دانشگاه هاي معتبر كشور

پیشنهاد های متمم برای یادگیری زبان انگلیسی
۲۰ تا از پرکاربردترین حرکات بدن در زبان؟
اهمیت گرامر در یادگیری
تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند چگونه است؟
شرایط و ضوابط اقامت در سوئد از طریق تحصیل
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور نیوزیلند چگونه است؟

تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا

تحصیل در خارج از کشور آن هم در مقطع دکترا بین دانشجویان و متقاضیان محبوبیت زیادی دارد و بسیاری از دانشجوها تمایل دارند که در آمریکا تحصیل کنند،  زیرا کشور آمریکا از نظر علمی در تراز بالایی در جهان قرار دارد و اکثر کشورها به گونه ایی از این کشور تبعیت می کند. تحصیل دکترا در آمریکا شرایطی را فراهم می سازد که با امکانات بیشتری به تحقیقات خود بپردازند.

میتوان گفت که آمریکا بهترین کشور برای تحصیل در مقطع دکترا میباشد ، دانشگاه هاروارد با سابقه ای بسیار بالا در امر آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف است و همچنین دانشگاه هایی با سطح علمی بالا در مقطع دکترا دارد که سالانه اعزام دانشجو به این کشور صورت میگیرد .

برای تحصیل در مقطع دکترا حتما به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارید، طول تحصیل دکترا در آمریکا  بین ۴ تا ۶ سال است که در برخی رشته ها به دلیل پیچیدگی بیشتر ممکن است تا ۶ سال طول بکشد. این دوره معمولا متشکل از کلاس های پیشرفته با سمینارهای کوچک بوده و قبل از ارائه پایان نامه باید  امتحانات شفاهی و کتبی را بگذرانند. پایان نامه که معمولا به شکل یک کتاب میباشد به طور میانگین بین یک تا دو سال به طول می انجامد. تحصیل در دکترا در آمریکا با نگارش این پایان نامه که تز نامیده میشود به اتمام می رسد، دانشجو باید دفاعیه ی پایان نامه ی خود را در حضور ۳تا ۵ استاد ارائه کند. پس از آن کمیته نمره ای به دانشجو میدهد و وی موفق به اخذ مدرک دکترا می گردد.

شرایط اخذ پذیرش در مقطع دکترا به صورت زیر است:

آزمون GRE :  در دو مرحله عمومی و علمی انجام می شود. در بخش عمومی سطح استدلال و تفکر دانشجو در مباحثی مثل علوم اجتماعی و یا انسانی مورد بررسی قرار می گیرد و در مرحله علمی به سنجش سطح علمی دانشجو بسته به رشته تحصیلی پرداخته می شود

آزمون GMAT : ممکن است از برخی دانشجویان به جای آزمون GRE گرفته شود که برای دریافت مدرک DBA و دیگر رشته های تحصیلی نظیر تجارت و بیزینس و مدیریت از دانشجویان گرفته خواهد شد.

آزمون DAT : این آزمون به جای آزمون GRE برای تحصیل در دندانپزشکی از دانشجویان گرفته خواهد شد. سطح این آزمون بسیار بالاست.

LSAT : این آزمون از دانشجویان رشته حقوق به جهت تحصیل دکترای حقوق در آمریکا از دانشجویان متقاضی گرفته می شود.

چهار دانشگاه زیر جزء برترین دانشگاه ها در سطح جهانی هستند

۱.دانشگاه تکنولوژی ماسا چوست    

۲. هاروارد

۳. استنفورد

۴.دانشگاه برکلی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.